Blogger Layouts

Mukadimah

Pra Sekolah JAIS merupaka sebuah sebuah institusi pendidikan awal kanak-kanak yang didirikan untuk pelajar yang berusia 4-6tahun. Pra sekolah ini, berada di kedudukan strategik yang mana menyingkap pelbagai kisah sejarah. Kini, pra sekolah Kg Jawa telah berkembang maju, pelbagai kemudahan dibaik pulih dan di pelbagaikan bagi keselesaan dan kesejahteraan Pelajar dan guru. Yuran yang dikenakan juga amat berpatutan dan merangkumi pelbagi aspek iaitu seperti makan dan minum, buku, dan pengajaran yang diberikan. Kini, jumlah pelajar telah pun meningkat dan Kepercayaan yang diberikan oleh Ibu Bapa sangat gemilang membuatkan kami kukuh menapak dan terus berusaha maju untuk kepentingan kanak-kanak ini.

Matlamat Pendidikan JAIS

"Memberi pendidikan asas Agama kepada semua kanak-kanak Islam di Negeri Selangor bagi melahirkan pelajar yang sepenuhnya berilmu dan berakhlak mulia kukuh dalam nilai-nilai Islam bagi mencapai muslim Mutaqqi serta mendapat keredhaan Allah"

Falsafah Pendidikan JAIS

" Satu usaha yang berterusan bagi menjamin dan memantapkan ilmu Allah dan Sunnah Rasulullah berkembang di sepanjang zaman untuk diamalkan dalam kehidupan seharian bagi melahirkan Muslim sejati yang mampu menegakkan syarat Allah di muka bumi ini"

Friday 8 March 2013

DEMONSTRASI KEBAKARAN BOMBA@22 FEB

Assalammualaikum wbt..
Kali ni mmg best..bomba datang naik trak lagi masuk perkarangan sekolah...tak percaya???Percayalah... tiada yang benar melainkan benar2 belaka...terima kasih dulu kutt admin ucap pada Cikgu Nonie yg da urus program ni bagi realistik...hik hik..
   Hari Jumaat yang xberapa panazz ni kami penuhi dengan program sehari bersama bomba...mula2 tu agak kelam kabut jugak..ada pulak kereta g makan kat kdai, parking betul2 depan pagar...sebaik jer kete tu dialih, trak bomba pon sampai...apa lagi???dek kerana teruja...budak2 meluru lari ke zon selamat...hmm..x brapa menjadilah trick kami nak berlakon kgkonon sekolah terbakar...tapi, xperla..dapat gaklah suruh 3 org budak bersama Kak Ina berlakon kgkonon terperangkap dalam kelas 6 Ma'wa..Apa lagi??syokla budak2 tu kene angkat ngan abg2 bomba..
   Anggota bomba yang datang seramai 7 orang, diketuai oleh Koperal Rosli...lpas jer sesi lakonan tu, Koperal Rosli perkenalkan diri n tugas anggota bomba..lpastu bg penerangan sket tentang cara2 nak selamatkan diri dr sebarang kecemasan, xsemestinya kebakaran jer...ada haiwan liar sesat cth ular ker..@ gangguan orang gila @ orang mengamuk pon kene gak wat cara yang sama, cuma bunyi loceng tu jangan berenti sampai org terakhir keluar ke zon selamat.."Oh...Gitu rupanya.."
    Lepas tu, baru buat demonstrasi kebakaran...bekas tapak pembakaran tu mmg jelaslah sampai sekarang...kat bukit popular kita tu..sampai mati kering tanah n daun dibuatnya..hihi...selain bbrp org guru diberi peluang padam api guna pemadam api jenis serbuk tu, ada juga 3 wakil murid turut dapat peluang.. Lastly, semua murid dapat peluang pancut air guna pemancut air bomba tu..seronok betul budak2..
    Sebelum masuk kelas, semua murid dibenarkan naik ke dalam trak bomba, rasa pengalaman berada dalam trak bomba secara bergilir2...
    Jelas terpancar raut wajah puas di muka kanak2 ni...kami cikgi2 pon turut puas hati..apa lagi gb n Ckgu Noni...kembang la..apa lagi..hihi...Jangan Mara ar...Terima kasih juga pada semua ahli bomba yang sudi datang...Sempat diorang bisik..tahun depan jemput diorang lagi..huhu...Insya Allah...

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih.. Daun Keladi,
Esok Lusa Jenguk ler Lagi....
^_^